fredag, februari 01, 2008

working late this friday..

idag är den första av tre fredagar i februari som jag jobbar till kvart över sju. det är inte mycket som händer här nu kan jag säga, men det är otroligt skönt när det är så här tyst. johann slutade jobba vid sex och idag var hans sista dag. på onsdag drar han och helena till kina och sen ska de resa runt till sommaren. as. han strosade ut med ett leende på läpparna och med ett rop hejdå och en vinkning utan att vända sig så visste jag exakt vad han kände. och jag blev avundsjuk. så jäkla avundsjuk. jag skulle inte ha något emot att åka runt i asien i fyra och en halv månad. att få känna den friheten i kroppen. att veta att man inte har några som helst måsten alls. det enda man måste göra är att ha kul och njuta.

satt och tittade på allans bilder från london. då fick jag ont i magen. jag kände den där sjuka saknaden. egentligen borde jag jobba som en tok och samla alla pengar jag kan och sen resa så mycket jag orkar. en resa som jag alltid har velat göra är en bilresa genom usa. innan jag dör ska den genomföras, var så säker.

om tjugo minuter slutar jag. eller vi stänger telefonin då. efter att jag och marika har stängt av alla tv-apparater och slutat för dagen ska jag dra hem till paola, där en hop av underbara vänner väntar på mig. de goaste tjejerna på hela jorden förmodligen.

igår för jag för övrigt på företagsrocken på strike med mina kollegor. det var oerhört trevligt och jag påmindes ännu en gång om hur gärna jag vill kunna bowla. de andra bowlade och det såg så kul ut. hade jag orkat lyfta kloten hade jag förmodligen varit världsbäst på bowling. det tänker jag intyga mig själv. tog sällskap av jessica och valentina en bit hem och sen stannade jag till hos ata och umgicks med paola, milla och så klart bröderna hosseini. de skulle till kåren sen. jag gick hem. väl hemma var jag hungrig, men jag lyssnade på hjärnan och gick och la mig istället. imorse vaknade jag av mig själv innan klockan ringde. och jag var ruskigt pigg. förstod ingenting. när jag gick till jobbet kändes det nästan vårigt också. solen sken på precis rätt sätt och det gjorde mig glad. sen luktade jag på stinas nya body butter och den luktade så underbart gott och gav mig en känsla av sommar och att jag känt lukten förut. jag associerade den lukten med gångna tider och jag blev glad. så nu måste jag också köpa en burk av detta underbara klet och lukta på varje dag.
på måndag ska jag till skolan. måste komma ihåg det så jag inte travar iväg till jobbet av ren vana. behöver ju inte komma hit förrän på tisdag. även fast jag har föreläsning hela måndagen så känns det nästan som att jag är ledig ändå. det är så annorlunda att vara i skolan. jag känner mig alltid mer avslappnad där, trots att det egentligen är skoluppgifterna som borde stressa mig mest. jag blir inspirerad där. och jag måste få känna lite inspiration snart innan jag blir fullkomligt skruvad i skallen.

jag köpte en kebabtallrik idag på lunchen. igår diskuterade jag och allan hur gott det skulle vara och jag sa att jag skulle köpa en idag och mms:a en bild till honom, ondskefull som jag är. haha. sagt och gjort, jag köpte min tallrik och tog upp den i lunchrummet. kollegorna trodde jag hade tappat ett par skruvar som tog kort på min mat. jag sa att jag skulle skicka bilden till en kompis. jaha, vill din kompis se vad du äter? undrar de. nej, förmodligen inte, det är därför jag skickar, säger jag och skrattar ondskefullt. hoppas att det kom fram.

Inga kommentarer: