lördag, februari 23, 2008

lördagsgöra..

igår kväll slutade jag klockan sex. exakt 18.03 skrämde stina slag på mig och jag kom hem strax efter sju efter att ha vaktat hennes varje steg tills hon blev upphämtad av en kompis och såg lars winnerbäck traska förbi utanför cornetto. något som jag då naturligtvis missade då jag gick åt motsatt håll. eftersom jag uppenbarligen inte ha någon karaktär heller så följde jag med mina flickor ut till bmb. där var det folktomt och allt påminde mest om en dassig finlandskryssning. jag vet inte vad som var hetast; gubben som tätt följde mig i hälarna ett tag eller mängden gas som släpptes av idioter på dansgolvet så man måste fly hals över huvud för att inte svimma av stanken. ska jag behöva ha gasmask på mig när jag går ut eller?!! nåt larm gick av där och lät som bara den, jag är övertygad om att det varnade för något som antogs vara en gasterroristattack. jag skulle ju ha varit hemma och pluggat, men nej.

aldrig nånsin har jag varit så sugen på att hiva ut min katt genom fönstret som jag har varit nu idag. hon gör mig galen. jag ville såklart sova så länge jag kunde innan jag har tvätt-tid, men tydligen så skulle jag inte få det. hon gapar och gapar tills jag vaknar bara för att hon vill ha mat. har nämligen bytt mat och den nya älskar hon över allt så hon vill äta hela tiden så hon kommer bli fet igen. det är omöjligt att banta henne med den maten för får hon den inte när hon helst behagar jamar hon ihjäl mig. det spelar såklart inte alls nån roll vilken tid det är på dygnet. det är dags att gå tillbaka till friskies, den äter hon iaf i rimliga mängder och av den blir hon inte kolossfet.

idag har jag mängder av saker att göra eftersom jag inte hade nån karaktär igår kväll. jag ska plugga och tvätta och sen måste jag faktiskt se på film för det är oscar imorgon och jag ligger ljusår efter i mitt filmtittarschema. halv tre börjar det imorgon natt och är beräknat att hålla på till kvart över sex. jag kommer att vara så pigg på måndag. härligt. jaja, det är bara en natt varje år så då tänker jag offra mig.

och du, tack för att du sa exakt det jag ville höra.

Inga kommentarer: