fredag, februari 29, 2008

enligt wikipedia..

vemod är känslan av uppgiven nedstämdhet, ofta upplevd i saknaden av något som gått förlorat, som exempelvis en svunnen tid eller en människa.

ja, detta summerar ganska väl. jag är drabbats av akut vemod. vet inte varför. helt plötsligt blev det många förändringar i mitt liv och helt plötsligt hann allt ifatt mig. många förändringar på en gång gör detta med mig ibland. tills jag har vant mig vid det nya. just nu går allt väldigt fort. är inte så att jag saknar det gamla, men jag har inte acklimatiserat mig till det nya riktigt än.

ofta kan jag känna att jag saknar vissa delar av det gamla och ofta kan jag känna att jag är livrädd för vissa delar av det nya. just precis nu är jag i en sån period. livet rusar på i all världens fart och jag håller i hatten och njuter, men ibland när det går alldeles för fort i svängarna kan jag längta efter lugn. det kommer, jag vet. men tydligen är jag inte riktigt jag om jag inte får oroa mig i alla fall lite.

våra tårtor kom i alla fall idag med bud från brynolf. grattis till mig som åt årets första färska jordgubbe. den var inte äcklig. sen proppade jag mig full på gräddtårta. nu längtar jag efter sommaren mer än någonsin, samtidigt som jag inte alls vill att tiden ska gå fort. jag vill mysa i nuet, lyssna på ditt smittande skratt och bara vara.

Inga kommentarer: