fredag, februari 29, 2008

goodbye my friend..

inatt är den sista natten i min lägenhet. låda för låda töms den och lämnar plats för någon annan som ska göra märken på väggen och irritera sig på bristen av eluttag. det känns ledsamt. det här har varit mitt hem under de två senaste åren. i den här lägenheten har jag varit med om en del. jag kan varje del av den, varje knarrande dörr, varje spik i väggarna. jag vet hur man ska vrida nyckel i garderoben för att den ska gå upp på smidigaste sättet och jag vet hur man ska få den att vara ordentligt stängd sen. imorgon kväll ska jag lära känna en ny lägenhet. nya ljud. ny atmosfär. nya konstiga dörrar som jag inte kan. ingen historia som är min. en främling som ska ta hand om mig och få mig att känna mig som hemma. det kommer att ta tid. jag kan inte låta bli att gråta ett par tårar. jag kommer att sakna mitt hem. men det är en ny tid nu. nya utmaningar, nya omgivningar, ett nytt liv. allt är nytt. och i köket ska jag ha granar och rosa blommor kom vi fram till. hanna, tack för att du gjorde mig på bättre humör, det behövde jag.

hanna och jag på blue moon bar..

Inga kommentarer: