måndag, januari 28, 2008

ljusare tider..

det här inlägget plitar jag ner för en söt tös skull som jag tror är aningen uttråkad på jobbet och som jag vet måste sitta och vara lyhörd fram till 19.00 ikväll. personligen tycker jag att dagen har gått ruskigt fort. har hunnit med båda rasterna och lunchen och jag har knappt hunnit reagera.

ska springa runt lite på stan efter jobbet. ska lämna tillbaka en tröja och försöka hitta en annan. sen borde jag hämta ut mina sprutor men jag vet inte om det finns några inne i apotekets lager för närvarande. måste kuta förbi biblioteket på mdh också och lämna tillbaka böcker. slutar kvart över fyra varje dag den här veckan förutom på fredag då jag smidigt nog slutar kvart över sju. ska bli skönt att få vara hemma relativt tidigt så jag får tid på mig att göra en massa annat som jag har lagt på is på senaste.

upptäckte idag att bokrean för 2008 startar den 26e februari. hur ska jag palla att gå dit mitt i natten kan jag undra. förra året fyndade jag mest på nätet, men jag fick minsann med mig ett gäng böcker hem från stan också. köpte pullman-triologin till ett härligt pris. ser fram emot rean. kan bli spännande.

sist men inte minst måste jag bara få påpeka det underbara faktum att det inte var kolsvart när jag gick till jobbet imorse vid halv åtta. jag såg till och med handen framför mig i trappen när jag skulle tända lampan. jag stolpade inte in i grannes dörr med ett brak en enda gång heller. ljusare tider, gott folk. det mår jag ruskigt bra av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad du är rar...

Anonym sa...

ja, jag hoppas att det du säger om ljusare tider är sant, för idag när jag tittade på vädret var det möööööörkt över vår del av sverige. snö/regn & storm om vart annat. it makes me sick.. ja. >.<