fredag, maj 09, 2008

varmt och skönt..

det är tokvarmt ute och folk solar sina vinterbleka kroppar på varje gräsplätt i hela stan. förutom jag för jag sitter instängd framför en dator och jobbar och det kommer jag att göra fram till klockan sex ikväll. känns lagom pepp. har varit i skolan idag och pratat uppsatser och sen passade jag på att umgås lite med paola, sara och lina en liten stund på choy's. alex drog när jag kom, jag ska inte ta åt mig. tydligen är han av oss sorgliga själar som måste spendera denna dag inomhus badandes i jobb. dock har simon hjälpt till att göra dagen okej att genomlida. när jag kom halv tio imorse låg en bränd cd-skiva på mitt bord. såg bara framsidan först och undrade vad det var och vem den var ifrån. frågade stina, men hon visste inte, men anade simon. vände på skivan och där stod det en förklaring till skivans syfte. en överlevnadsgiude till kalifornien. självklart var det simon som hade bränt den. när han kom strax efter mig sa han att han var tvungen att se till att jag kommer hem från usa ordentligt. sötskalle. elva låtar med allt från johnny cash och otis redding till public enemy och kool & the gang. nu ska jag bara hitta ett sätt och kunna spela den också eftersom jag inte har någon dator eller stereo som jag kan spela den på. dvdn ska ju funka har jag hört.

Inga kommentarer: