onsdag, april 23, 2008

in the middle of the night..

igår gick jag på stan med syrran, hon gav mig mer än en halvtimme och stannade ända fram till klockan arton. vi strosade på stan och jag inhandlade böcker. tisdagarna med morrie av mitch albom på akademibokhandel och decamerone av boccacchio på myrorna. femton kronor för en gammal kopia med läderrygg gjorde mig omåttligt nöjd så jag höll hårt i min bok därinne. en italienare såg vad jag hade i famnen och ville betala tredubbelt av vad jag skulle betala för att få den. fyrtiofem kronor. nej tack, jag behåller boken själv. nice try. syrran hittade även sin efterlängtade lampa som hon gärna betalar tvåtusen för utan att ens blinka. min syster, snål-verner nummer ett, gör av med så mycket pengar utan att ens reagera och dessutom var hon överlycklig sen. hon måste verkligen ha velat ha en sån lampa, slösa-beteendet är inte likt henne.

fick besök på kvällen av milla och paola. paola ringde och sa att de tänkte komma och hälsa på. va?? ska paola komma och hälsa på?? gå till MIG?! jag var tvungen att undra om hon var döende. det var hon inte. det sker mirakel varje dag när man minst anar det. underbart.

vid ett skulle jag gå och lägga mig. jag gick sakta genom hallen mot sängen och helt plötsligt blev det kolsvart överallt så jag gick nästan i en dörr. allt så långt ögat nådde var svart. strömavbrott i halva stan. planerat läste jag i vlt. tur att mälarenergis kunder var informerade så att de inte nästan slog ihjäl sig i kolmörkret.

Inga kommentarer: