onsdag, februari 27, 2008

won't you..

jag satt och tittade igenom alla mina låtar på itunes. jag tryckte på random fyrtio gånger och ville se vad den slutade på. det skulle bli morgondagens låt planerade jag. dock blev det alldeles för deprimerande när titlar som fade away, lifeless och cold hard bitch bara kom upp. man kan undra vad jag lyssnar på för musik egentligen. nu har jag dock tagit stinas råd och fixat massor med sister hazel. det ringde inte överdrivet mycket på eftermiddagen efter som telefonin som sagt gav upp så vi satt med varsin hörtjofräs i örat och lyssnade och snurrade fram och tillbaka på våra snurrstolar.

jag fick för övrigt ett roligt samtal idag. från någon på posten kundtjänst i västerås. jaha, funderar jag. finns det fler kundtjänster i västerås?! jag måste såklart fråga var i västerås hon sitter. det visade sig att det var kicki som kommit fram till vår egen kundtjänst när hon skulle ringa ut. det ska också tilläggas att kicki sitter ungefär en meter ifrån mig på min ena sida. men, det är ju dig jag pratar med, utbrister kicki chockat över vår lilla skiljevägg och det tar mig ungefär trettio sekunder att fatta och sen skrattar vi i ett par minuter. jag kommer troligtvis att slå alla rekord i tankspriddhet en vacker dag. jag älskar det.
well i'll follow you wherever
when you lead me by my nose
on another big adventure i suppose
then you lay me down in clover
with their petals on my back
i should make some time
to do more things like that
won't you sing to me your poetry
won't you take me to your home
won't you be for me forever

- beautiful thing - sister hazel (lyssna till höger, det enda jag hittade som inte var live så stå ut med beckham)

Inga kommentarer: