onsdag, februari 27, 2008

hon frågade mig hur jag trivdes med livet..

på intervjun frågade hon mig hur jag trivdes med livet som det ser ut just nu. jag funderade lite och jag sa att jag trivs väldigt bra. faktiskt är det så att jag inte kunde vara mer nöjd med vart jag befinner mig just nu. det insåg jag när jag satt där med mina irriterande jeans och strumpor som gärna rymmer ner i hålfoten hellre än att sitta kvar där de ska. allt rullar på som det ska. intervjun gav mig jobb och nu inte bara rullar det, det verkligen svischar fram ordentligt. vinden far i mitt hår och jag njuter. jag är på sjukt bra humör varje morgon när jag vaknar och det är inte ens jobbigt att gå upp. jag vet, vem är jag och vad har jag gjort med jeanette. jag går min promenad till jobbet och ler hela vägen. till och med idag när det spöregnade. jag var dyngsur när jag kom fram, men solen sken så brutalt i mitt sinne att jag nästan behövde solglasögon. när kom hem ville jag plugga. jag VILLE plugga. jösses. att jag sen inte är jättehaj på danska är en annan sak, men jag pluggade iaf. nu körs beautiful thing på repeat i mitt huvud. den kommer garanterat att vara morgondagens themesong och jag kommer att sjunga och ta små danssteg när ingen ser. kanske kommer jag även sno stinas ipod och lyssna. vi kanske kan ha en hörgrej i varsitt öra och dansa och sjunga tillsammans. när ingen ser. eller?! det ska iaf låta skit och vi ska dansa fult för det är då som det är som allra roligast. nu ska jag sluta skriva skit här, vrida upp volymen så att mina grannar vill ringa polisen och sen ska jag dansa på mitt lådfyllda vardagsrumsgolv tills jag stupar i säng.

Inga kommentarer: