måndag, februari 25, 2008

oscar..

julafton i all ära, men det är på oscar-natten som jag är som mest nostalgisk nu för tiden. jag sitter troget ihopkrupen under mitt täcke i soffan och i år är det tionde året som jag sitter framför tvn och ser galan live. jag är alltid nära tårar mest hela tiden under natten. det är känslan av det hela som rör mig. jag är trött som få, kommer att ha slumrat i en timme som max under denna natt och skolan kommer att vara svår imorgon, men det heter ju allt för konsten så jag kör på det då.

jag saknar mina katrinebergsvänner och våra oscar-kvällar i biografen, vore underbart att få uppleva galan med dem igen. det är alltid något speciellt att se den tillsammans med människor som delar ens passion för film och förstår varför bilder, musik och agerande tillsammans i en oslagbar kombination ger en gåshud ända ner på tårna och framkallar känslor som slår det mesta.

Inga kommentarer: