måndag, februari 18, 2008

gone baby gone..

jag tittar igenom alla oscar-nominerade filmer så mycket jag orkar. idag blev det gone baby gone där amy ryan är nominerad för bästa kvinnliga biroll. hon är inte med särskilt mycket i filmen alls, men när hon väl är med gör hon rollen som knarkmorsa så pass lysande att jag blir arg på henne när jag ser henne. filmen inleds otroligt bra med vacker musik och berättarröst och den sätter verkligen stämningen på hela filmen. i slutet gråter jag som om det inte fanns någon morgondag. den är helt klart godkänd.

vad som inte är godkänt är mitt internet. igår slutade det fungera igen så jag satt en halvtimme med supporten imorse och vi fick det att fungera. nu ikväll gav det upp igen och jag ringde in igen till supporten och var måttligt road. kontrollerat vredesutbrott skulle jag kalla det. jag fick byta till mitt gamla modem och då gick det minsann bra. ja, är det fel på modemet ni skickade till mig så vill jag ha ett nytt, mitt andra är aningen glappt och när man beställer internet från er ska man få ett modem. idioten i luren säger att vi får se sen om det är modemet eller om det är fel på uppkopplingen. nåt är fel och det är fel hos glocalnet så tro inte att jag tänker betala för nåt som jag inte har. mja mja, säger killen. MJA MJA??!!! ge mig ett nytt modem eller en uppkoppling eller både och!!! punkt!!! jag inser naturligtvis att jag skulle kunna vara en sån där kund som jag själv helst slipper när de ringer till posten, så jag får som sagt ett kontrollerat vredesutbrott istället och säger vad jag tycker, men tackar artigt när jag lägger på för att han har hjälpt mig ikväll. men anders, kristian, niklas, dennis, johan, jonas, pontus, kalle, andreas, patrik (jag vet inte om de heter så, minns inte alla namn, men en dennis var det iaf för honom pratade jag med ikväll och jag minns en andreas också. och jag tror att den snuviga hette jonas) och okända glocalnetsms-skickare, ni får sluta ge mig dubbla budskap för jag blir förvirrad. så här kan vi inte kommunicera, det blir uppenbarligen bara pannkaka. fixa skiten så vi kan ha ett fungerande förhållande igen. jag har gjort allt jag kan, bollen ligger hos er. och ja, jag får bara prata med killar hos glocalnets support, tror inte att de har några tjejer där för jag borde snart ha pratat med alla anställda de har.

och om ni tror att jag har varit road av att lyssna på alla sveriges dialekter på cd-skiva hela eftermiddagen så tror ni fel. jag har hört gamla tanter och farbröder prata grisaslakt, löpper, vävestoler och spökin tjugofem gånger om så nu får det vara nog ett tag. men jag fick höra den goa hallands-dialekten som tobbes släkt, främst sune och carola, körde stenhårt med och den är ju så ruskigt charmig så det finns inte. älskade att höra dem prata. det var en riktig feelgood-dialekt.

jag mår annars relativt taskigt idag. jag har sjukt ont i kroppen och jag är tröttare än tröttast och ja, jag har tagit mina mediciner som jag ska. är bra sugen på att gå och lägga mig nu, men klockan är bara kvart över sju så då vaknar jag väl klockan fyra imorgon bitti och är råpigg. det går inte. jag jobbar till kvart över sju imorgon, då kan jag plugga lite mot slutet av dagen förutsatt att det inte ringer så mycket. börja fila på tentan och inlämningsuppgiften och uppsatsen som jag fick information om idag. va bra. och just ja, min undersökning också. jag har inte så mycket att göra ändå.

Inga kommentarer: