torsdag, februari 14, 2008

alla hjärtans dag..

glad alla hjärtans dag på er, mina vänner. uppe i fikarummet väntar underbara vaniljhjärtan på att bli uppätna. jag har rast halv tre och jag hoppas för guds skull att ingen har ätit upp mitt hjärta då. vaniljhjärtan kan man aldrig få för mycket av. fick två geléhjärtan av kicki och jag har säkrat mig ett giftermål med någon som kan laga mat. dock tvivlar jag på vår framtid när han glatt meddelade att han gillar kryddstark mat. hur ska det gå när jag knappt pallar senap?!! igår kväll kom mamma över på ett besök och med sig hade hon är jättefin grönsak som jag kunde ha i fönstret så tack för den.

imorse var det sådär ljust ute igen när jag gick till jobbet. halv åtta travade jag iväg och när jag gick ner för backen bakom okq8 beskådade jag en vacker soluppgång i horisonten. gjorde allt för att ignorera silvan-skylten och kopparlundens hårda yta som störde strålarna och myste riktigt ordentligt. mitt i min egenstund plingar någon ilsket bakom mig. nån cykeltomte som anser att han inte får plats på cykelbanan trots att jag går på sidan som man ska. dock försökte jag undvika en hel massa glas på kanten och gick ut lite mot mitten av cykelbanan hellre än att gå i leran, men det var inte så att han inte kunde komma förbi. han susar förbi i sjuhundra och jag blir sur för att han störde mig mitt i min soluppgång så min första tanke är att ta upp glas från backen och kasta på honom, men jag är ju vuxen och civiliserad så jag gör inte det. istället lipar jag lite snabbt efter att ha försäkrat mig om att ingen ser mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grönsaker i fönstret... det låter knasigt...

Anonym sa...

tjoo