torsdag, januari 24, 2008

väntan..

jag har slutat för trettiofem minuter sedan, men sitter fortfarande kvar på jobbet. anledningen till det är för att vi ska ha möte med academic klockan fem till sex. erika har under min väntan frestat mig med otaliga underbara bakelser från systrarna eriksson. funderar starkt på att springa dit sen och kolla om jag kan hitta något gott. det vattnas friskt i munnen vill jag lova.
imorgon får man lön. känns bra att få lite klirr i kassan, om så bara för ett litet tag. hinner jag så ska jag kolla lite på stan efter lite kläder. slutar sex imorgon, men då vet jag inte om jag hinner. jag hinner ingenting har det slagit mig. jag har saker att göra precis hela tiden. har inte setat still på minst en vecka. jag kommer hem och stupar i säng ganska direkt. hinner inte träffa folk, hinner knappt prata med folk. när februari är över så ska jag ha väl ha lite mer tid. då jobbar jag inte längre och kan återigen njuta av pluggandet. nu hinner jag inte reflektera över vad jag läser. just nu är det ganska mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, tråkigt att du jobbar imorgon.
Jag ska ju till stan.
När börjar du?