torsdag, januari 24, 2008

senil är det nya svarta..

jag kommer hem från jobbet vid sju, hinner bara ställa ner alla saker och ta av mig jackan och så ringer det. i andra änden utbrister paola: SKOJAR DU MED MIG ELLER?! jag vet inte vad jag ska svara för jag vet inte alls vad samtalet handlar om och kan därför inte heller svara på om jag skojar eller ej. ett efter ett ploppar de ljusblåa fluffiga frågetecknen upp ovanför min skalle. jag fattar ingenting. det visar sig sedan att jag i tisdags hade sagt att jag skulle komma förbi henne efter jobbet idag så vi kunde hemma-fika lite och umgås. det hade jag inte en endast tillstymmelse till minne av. så jag sätter på mig kläderna igen, möter upp milla, hämtar ata och så drar vi hem till paola. och äter bullar. och de var goda minsann. och nu ska jag ta och äta lite mat innan jag somnar för annars kommer jag gnaga sönder min arm i sömnen. har inte haft tid att äta sen lunchen vid kvart över tolv.

imorgon ska jag möta mia på lite lunch och efter jobbet ska jag ta mig en fika med supreme. jag har saknat henne minsann.

1 kommentar:

Anonym sa...

I sådana fall är jag värsta trendsettern :)