måndag, januari 14, 2008

lycka att hoppa på ett ben..

jag är, som tidigare nämnt, rädd för att få skov vilken dag som helst nu. idag var jag skraj och utsatte mig själv för en del tester.
goda nyheter än så länge:
  • jag kan fortfarande hoppa på ett ben, på båda benen.
  • hett vatten är fortfarande hett vilket bevisas av tredje gradens brännskador och därmed kan jag även intyga att smärta fortfarande gör ont och kittlas inte, men lyckligtvis är kallt vatten fortfarande kallt så brännskadorna läkte igen ( snabbläkt, jag vet ).
  • mitt ringfinger på vänstra handen är fortfarande starkt.

när dessa punkter går åt pipsvängen blir jag rädd på allvar.

jag minns hur glad jag blev förra året när skovet tog mitt vänstra ben och nästan alla muskler i det. när jag återfick förmågan att hoppa på ett ben blev jag så lycklig att jag var tvungen att ringa och jubla till alla jag kunde komma på. aldrig nånsin har jag hoppat så mycket på ett ben som jag gjorde då.

1 kommentar:

Anonym sa...

den där lyckan är verkligen härlig!, och visst är det fantastiskt att man verkligen lär sig uppskatta de små sakerna... Första gången man kunde hacka grönsaker efter att inte kunnat skära sin mat själv..obeskrivligt!