onsdag, maj 07, 2008

jösses..

som tidigare nämnt har jag helt plötsligt tusen saker jag behöver göra innan maj är slut. att min dator är på vårstädning till iaf nästa vecka och dessutom har en trasig fläkt som ska beställas ny känns sådär eftersom jag är i stort behov av den till mina skoluppgifter.

sen ska saker inhandlas och väskor ska packas. jag tycker ju om att packa så jag kommer säkert att börja kolla ut vad jag ska ha med mig redan när jag kommer hem och till det skriva en shoppinglista på vad jag behöver köpa. vad som också är bra är att jag vet vad jag kommer att behöva under resan så jag behöver inte ta med onödig packning. jag vet exakt vad jag använde mest av sist så därför vet jag också vad jag behöver fokusera på vid den här resan. dessutom vet jag är solskyddsfaktor femtio är för högt och trettio för lågt så den här gången tar jag med fyrtio som den typiska blekfis jag är. kanske tom kan få lite färg den här gången annat än i hårfästet och runt bikinin där jag var vackert lila och kunde skryta med iaf andra gradens brännskador förra året. dock är det tveksamt om jag kommer att bada, jag har nog läst om hajattacken längs kaliforniens kust där en man dog nyligen. jag kan plaska i vattenbrynet, det får räcka. och jag MÅSTE inhandla flera batterier till kameran så jag och syrran slipper ta skift om vem som ska fotografera så att vi sparar batterier på bästa sätt. är man ute en hel dag är batterierna inte mycket att skryta med. måste även komma ihåg att föreviga mig själv på fler bilder. var dåligt med det förra året, var tydligen för upptagen med att fota allt jag nånsin sett på tv. nej, i år ska det bli lite mer kvalitetsbilder som jag faktiskt kan visa för folk och som de tycker är roliga att titta på. bäst av allt är att jag tänker äta munkar tills det står mig ur öronen. krispy kreme here i come.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag håller med helt och fullt!!