onsdag, april 30, 2008

valborg..

ja, då var valborg här och jag märkte, på vägen från skolan, att vädret svek från den vanliga traditionen av regn och kyla till solsken och lite värme. dock känns det som att valborg endast är dagen för ledigheten. tror bara det är midsommar som jag faktiskt gillar och bryr mig om. annars är huvudsaken mest den att jag får umgås med folk jag tycker om och det är exakt det jag har för avsikt att göra.

annars så håller min dator på att ge upp hemma. nu när jag äntligen har nät så har jag fått virus också så nu är det bara en tidsfråga innan hela datorn kollapsar. imorse var jag tvungen att starta om den tre gånger innan jag ens kom in i den. skandal. tur bara att jag har lärt av andras misstag och gjort backup på allt som var i datorn. mycket nöjd. dessutom har jag kopplat ur den externa hårddisken från den interna så det kan inte spridas smitta till den. simon beundrade mitt tålamod. hade jag varit du hade jag gett upp för länge sen. ja, det är det som är konsekvensen av att vara en envis j**el.

på tal om simon så har han och abdi ordnat så att vi ska börja spela fotboll, vi på posten. simon har tydligen bestämt att jag ska vara med. hade varit ruskigt kul, men med tanke på folket jag kommer att spela mot så kommer jag vara den där idioten som sitter fastklistrad på väggen som ett satans frimärke efter en gedigen tackling. brutna lemmar och en blodig näsa på det. jag vet inte om jag törs.

trevlig brasdag på er, alla mina vänner!!! och till er som är i u-sala: ta det lungt och ta hand om varandra!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad synd då, att du inte har något val. Jag föreställer mig att du är en terrier på innermitt, som inte tvekar att sätta dobbarna i låret på de stackars motståndarna.

Anonym sa...

ja, jag får väl studera och lära av grabbarna i united, det är ju bäst på att spela boll så.. =D sen är det bäst du passar dig..haha..