tisdag, april 29, 2008

jag räknar ner..

just nu genomlider jag den sista timman på jobbet, dötimman mellan fem och sex som alltid känns så sjukt lång. hade rast vid halv fem och satt på vår balkong och drog in allt jag kunde av frisk luft och solljus och passade på att iaktta folket nedanför som så ledig gick förbi. jag avundades dem. lediga.

ikväll är det fotboll, ännu en gång manchester united mot barca. är lika nervös den här gången som den förra, men nu spelar de iaf på hemmaplan så de spelar förhoppningsvis lite mer aggressivt idag och krossar barca och ta sin plats i finalen. jag har iaf min vanliga plats längst fram på mattan där spänningen inte vet några som helst gränser.

sov för övrigt tokskönt inatt. somnade vid halv elva och sov oavbrutet till 06.50. det betyder att jag vaknade innan klockan och jag var dessutom pigg. hann t.o.m titta på ett avsnitt av desperate housewives också. passade även på att glädjas över duvorna på balkongen tillsammans med min katt som blev så stissig och burrade upp sig så hon såg ut som om hon hade slickat i eluttagen, och så lät hon sådär som hon brukar när fåglar är i närheten. gissa vem som hade kul åt det..

Inga kommentarer: