torsdag, februari 07, 2008

så typiskt mig..

klockan 18.26 ungefär visade jag än en gång hur smidig och tankspridd jag är. jag får ett samtal från en kvinna som presenterar sig och jag tycker att jag känner igen hennes namn, men jag kan inte placera det. hon frågar efter ett telefonnummer till en annan anställd inom posten och jag jag letar på det. men vi får ju inte ge ut dessa nummer till kunder, tänker jag och frågar nån ledande fråga som gör att hon säger att hon jobbar på posten. jaha, var inom posten? frågar superidioten jag. ja, självklart är hon då min ungefär näst högsta chef och hennes namn ska jag kunna. på första sidan i mitt block som jag fick första dagen, den nittonde novemeber, så har jag skrivit hennes namn och att hon är chef över mig. jag tyckte väl att jag kände igen ditt namn, säger jag och vi skrattar åt mitt misstag. hon frågar om det är lugnt ikväll och jag ger henne kvällsrapporten och hon är supertrevlig och verkar inte vilja ge mig sparken, men milla får hindra mig resten av kvällen från att brutalt slänga mig ut från fönstret i ren ångest och hamna som en fin splatterpöl utanför cornetto. ibland är jag den mest puckade jag vet.

jaja, jag kan iaf henrik hölsgaard och erik olsson.. om ni ursäktar, jag ska gå och vältra mig i skam nu.

Inga kommentarer: