fredag, februari 08, 2008

paola is so freakin' good..

mitt internet fungerade såklart inte när jag kom hem. nu sitter jag hemma hos paola och snyltar och hon begär att jag ska överrösa henne med goda ord och skriva en bra text om henne, men jag tycker att hon ska återgå till att blondera sitt hår. jag tror också att hon har snott en del av mina pigg-piller, hon beter sig suspekt.

paola bjuder på modetips direkt från new york fashion week a.k.a. hilde hårfärgningskväll:
  • fredagens outfit: frisyren skall självklart vara riktigt blonderat á la stureplan även om man egentligen har kolsvart hår och faktiskt inte passar i det. blondes have more fun heter det ju. glöm ej tuperingen, störst är bäst. det ska vara så högt att man måste böja sig när man går igenom en dörr. när det gäller kläderna så har den lilla svarta blivit ersatt av det som modevärlden kallar tisché. uttalet för detta plagg är viktigt. en tisché känns igen genom den alldeles för stora storleken och de fina svettfläckarna som samlats genom åren. en och annan färgfläck skadar ej. under tischén ska man ha superheta såkallade mysbyx, också kända som mysbyxor för vissa. man får absolut inte glömma att stoppa in tischén i the mysbyx. sedan ska man ta fram den gamla raggsockan som vi som är mycket bättre kallar för flörtsockan.
  • fredagens tillbehör: man ska helst beställa en heineken i cocktail-glas istället för att ha en kuvertväska i handen för det är so yesterday. som fin modekvinna kan man ej dricka ur flaska. chips är ett måste, men dessa ska döljas i en tallrik med exotiska frukter.
  • för att komma i rätt stämning inför kvällen ska man lyssna på freakin' j.lo, men observera att man alltid ska ha en house-låt att byta till snabbt som tusan utifall någon bekant eller vän kommer oanmält.

detta inlägg är cencurerat, då orden som egentligen sas inte bör nedtecknas på denna sida. och förstår ni nu vad jag menar med att paola beter sig ytterst suspekt. the paola i know and love. ju konstigare desto bättre. det är så jag känner att vi hör ihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Weard är vi allihopa, allihopa, allihopa.. och jag med och du med... (melodi hej tomtegubbar)

Anonym sa...

Helt gaaaaaalen, galen i dig
I ditt himmelska leende, i ditt skratt
Helt gaaaaalen, galen i dig
Ja att vara förälskad, det måste kännas sååååå här... eller? =) Pussar